Program höst 2019

Trankväll vid Hjälstaviken, kl. 18.00 måndagen 9 september.

Vid Hårbyparkeringen/Fågeltornsparkeringen mellan Ekolsund och Hjälsta. Hur många tusen tranor finns där och kommer ännu fler nästa år? Pekka Westin guidar. Obs: Stanna gärna efter 20.00 eftersom många tranor anländer sent. Samarrangemang med Håbo Naturskyddsförening.

Svampexkursion i Segersta skogen, kl. 10.00 lördagen 28 september

Kom och hitta flera sorters svampar tillsammans med Ruth Hobro och Gunnar Sjödin. Vi träffas vid parkering i södra delen av naturreservatet Hjälstaviken (Jungfrulunden). Närmaste busshållplats är Lilla Segersta. Från hållplatsen är det ca 500 m till Jungfrulundens parkering.

Höstexkursion till Uvberget och Alstasjön, kl 10.00 lördagen 19 oktober

Vi tar en promenad runt naturreservatet och spana efter gäss i Alstasjön tillsammans med Sven Kihlström. Vi träffas vid Alstabadet parkering. Närmaste busshållplats är Alstabadet.

Besök på en privat solcellsanläggning, kl. 11.00 lördagen 16 november

Lär dig mera om fördelar men solel, hur man kan producera egen el och titta på en anläggning. Hemma hos familjen Tooke, Stall Klarbo, Boglösa 25, Enköping (gården till höger strax före Klarbo när man åker från Boglösa mot Lillkyrka. Närmaste busshållplats är Klarbo). Lunch erbjuds, lagad på solel. Helst föranmälan till Nigel (0708-819787) senast på torsdag 14 november (med eventuella särskilda kostbehov) så vi kan beräkna maten.

Glöm inte att ta med FIKA på utflykterna!